سفره خانه های سنتی یزد استانداردسازی می شوند

به گزارش وبلاگ رمزفا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با اشاره به درجه بندی هر ساله واحدهای اقامتی براساس استانداردهای کمی و کیفی، از موظف شدن سفره خانه های سنتی نیز به استانداردسازی خدمات شان خبر داد.

سفره خانه های سنتی یزد استانداردسازی می شوند

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از ایسنا، هما خورشیدی با اشاره به استانداردسازی سفره خانه های سنتی، اظهار کرد: این اماکن با ضوابط کمی و کیفی تطبیق پیدا کرده و موظف خواهند شد تا خدمات را بر این اساس ارائه دهند.

وی اضافه نمود: برای استانداردسازی سفره خانه های سنتی بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی، آن ها را ارزیابی کرده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می کنند، درجه بندی می کنند.

این مسئول ارائه نرخ نامه از سوی سفره خانه های سنتی را از مزایای استانداردسازی گفت و گفت: صدور پروانه بهره برداری یا تمدید آن مستلزم دریافت گواهینامه استاندارد است.

وی با اشاره به استاندارد سازی واحدهای اقامتی به عنوان یکی از شاخصه های ارزیابی عملکرد گردشگری، شرح داد: هتل ها، مهمانپذیرها و واحدهای پذیرایی بین راهی هر سال بر اساس استاندارد های کمی و کیفی گواهینامه استاندارد دریافت می کنند که به تازگی سفره خانه های سنتی نیز به دریافت آن موظف شده اند.

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واحدهای اقامتی در طرح درجه بندی واحدهای استاندارد، شاخصه های ارزیابی و درجه بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه متناسب با شرایط واحد اقامتی و حتی لغو گواهینامه استاندارد آن ها خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سفره خانه های سنتی یزد استانداردسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره خانه های سنتی یزد استانداردسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید