سخنان برنی سندرز با استقبال مسلمانان روبرو شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، برنی سندرز در میان جامعه مسلمانان آمریکای شمالی با استقبال ویژه ای روبه رو شد و بعضی حاضران او را ایستاده تشویق کردند.

سخنان برنی سندرز با استقبال مسلمانان روبرو شد

به گفته سازمان دهندگان این مراسم، حدود 6000 نفر در این مراسم شرکت کردند که تقریبا برابر با ظرفیت سالن برگزاری آن بود. جولیان کاسترو، دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز در این گردهمایی حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، سازمان دهندگان این مراسم همچنین اظهار کردند، پیش بینی می گردد حدود 3000 نفر برای شرکت در سری برنامه های دینی، فرهنگی و سیاسی و همچنین فعالیت ها و گفتمان هایی که قرار است در قالب کنفرانسی سه روزه برگزار گردد، شرکت نمایند. این کنفرانس امروز، دوشنبه به خاتمه می رسد.

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و کاسترو تنها نامزدهای دموکراتی هستند که دعوت جامعه اسلامی آمریکای شمالی را برای شرکت در این رویداد پذیرفتند.

یکی از حاضران به نام موسی خان که طی سخنرانی سندرز چندین بار او را ایستاده تشویق کرد، گفت: من واقعا احساس می کنم که تنها فردی مانند سندرز می تواند با تعصب و تفرقه ای که دونالد ترامپ در کشور رواج داده، مقابله کند.

موسی خان اضافه کرد: ایده های او برای تغییر، این کشور را پاکسازی خواهند کرد و مسلمانان باید از او حمایت نمایند.

مسلمانان 1.1 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

حاضران در این سخنرانی معتقد بودند که سندرز با پرداختن به مسائلی از قبیل وام دانشجویی، خدمات درمانی مقرون به صرفه و مقابله با خشونت اسلحه در آمریکا، دقیقا به نکاتی درستی اشاره نموده است.

این نامزد دموکرات تاکید نمود که به قانون ممنوعیت سفر شهروندان بعضی از کشورهای مسلمان به آمریکا که ترامپ آن را وضع نموده، خاتمه خواهد داد. او همچنین خشونت علیه مسلمانان در آمریکا را تروریسم داخلی توصیف کرد.

سندرز در گفته های خود به بعضی از شدیدترین نگرانی های جامعه مسلمانان آمریکا پرداخت که یکی از آن ها درگیری یمن بود.

او در این خصوص گفت: همانطور که می دانید، آمریکا از دولت بی رحم عربستان حمایت نموده که در جنگ داخلی یمن مداخله نموده و باعث این بحران انسانی شده که میلیون ها نفر را در خطر گرسنگی شدید قرار داده است.

این نامزد دموکرات با اشاره به مساله مسلمانان اویغور در چین، اظهار کرد، رئیس جمهوری آمریکا باید چین را برای آزار اویغورها مواخذه کند.

وی همچنین اقدامات هند در مورد کشمیر و لغو خودمختاری آن را غیرقابل پذیرش خواند.

سندرز در ادامه سخنانش از نخبگان سیاسی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای علاقه به مداخله و جنگ های بی خاتمه انتقاد کرد.

او اظهار کرد، بر خلاف ترامپ که به حکومت های مستبد سراسر دنیا علاقه دارد، دموکراسی و حقوق بشر را به اولویت آمریکا تبدیل خواهد نمود.

با اینکه صحبت های سندرز در این مراسم با حمایت و تحسین بسیاری از حاضران همراه شد، بعضی از مسلمانان شرکت نماینده در این رویداد معتقد بودند که در جلسه پرسش و پاسخ باید از سندرز درباره نقش حزب دموکرات در جنگ و ترور و اسلام هراسی در آمریکا سوال می گردد.

بعضی از این مسلمانان معتقد بودند، ایده سندرز و کاسترو برای سرمایه گذاری در برنامه هایی در اف بی آی، وزارت دادگستری و وزارت امنیت ملی به منظور مقابله با برترپنداری نژاد سفید نمی تواند کارساز باشد زیرا این نهادها خودشان در مقابله با جامعه مسلمانان سابقه ای قابل توجه دارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سخنان برنی سندرز با استقبال مسلمانان روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان برنی سندرز با استقبال مسلمانان روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید