ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات ارشد سازمان ملل در نیویورک

به گزارش وبلاگ رمزفا، وزیر امور خارجه تاجیکستان با رئیس مرکز ضد تروریستی و معاون دبیرکل در امور مسائل مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات ارشد سازمان ملل در نیویورک

به گزارش خبرنگار وبلاگ رمزفا در دوشنبه، سراج الدین مهر الدین وزیر خارجه تاجیکستان در نیویورک با ولادیمیر وارانکف معاون دبیرکل و رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان ملل و لو جنگ مینگ معاون دبیرکل در امور اقتصادی و اجتماعی ملاقات کرد.

مهرالدین و وارانکف در جریان این ملاقات در برابر موضوعات مهم جهانی از قبیل مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، شرایط منطقه به ویژه رویدادهای اخیر در افغانستان بحث و گفت وگو کرد.

بعلاوه طرفین برای ادامه همکاری برای تقویت فرایند دوشنبه در زمینه مبارزه با تروریسم و منابع تامین اقتصادی آن اظهار آمادگی کردند.

رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مسائل اقتصادی و اجتماعی در طی این ملاقات موضوعات مهم همکاری این کشور و سازمان ملل در زمینه های اقتصادی و اجتماعی، از جمله آب و اقلیم، تحقق قطعنامه کنفرانس سازمان ملل برای ارزیابی فرایند تطبیق اهداف دهه بین المللی عمل آب برای توسعه پایدار، 2018-2028 (نیویورک، 2023)، شرکت فعال تاجیکستان در رویدادهای مهم آینده، از جمله گفتگوی سطح بلند در زمینه انرژی و تاثیر همه گیری کرونا به فرایند اجرای اهداف توسعه پایدار را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

طرفین در بخش دیگری بعلاوه از اقدام رئیس جمهور تاجیکستان برای اعلام سال 2025 میلادی به اسم سال بین المللی حفظ یخچالها اشاره و بر اهمیت و به موقع بودن آن در شرایط امروزه جهانی تاکید کردند.

طرفین در سرانجام این ملاقات آمادگی خود را برای ادامه همکاری های مثمر ثمر ابراز داشتند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات ارشد سازمان ملل در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات ارشد سازمان ملل در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید