تلفات جرایم مسلحانه در آمریکا بیشتر از همه گیری کروناست

به گزارش وبلاگ رمزفا، فرماندار نیویورک با اعلام شرایط اضطراری گفت تعداد کشته های درگیر های مسلحانه در نیویورک بسیار بیشتر از بیماری کروناست.

تلفات جرایم مسلحانه در آمریکا بیشتر از همه گیری کروناست

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از وبلاگ رمزفا، اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام نمود: علی رغم فروکش کردن نسبی موج همه گیری کرونا در منطقه ها مختلف آمریکا، جرایم مسلحانه و خشونت با اسلحه همچنان به اسم نخستین ناهنجاری اجتماعی هر روز جان ده ها آمریکایی را می گیرد.

بر این اساس، فرماندار نیویورک شرایط فوق العاده در زمینه خشونت های مسلحانه در این استان اعلام نمود و گفت: مقامات دولتی حدود 130 میلیون دلار بودجه برای کنترل و مدیریت جرایم مسلحانه در این استان اختصاص داده اند.

به گفته فرمانداری نیویورک این استان رتبه نخست خشونت های مسلحانه را نسبت به سایر شهر های آمریکا به خود اختصاص داده است.

فرماندار نیویورک اعلام نمود: کنترل جرایم مسلحانه در آمریکا به ویژه در نیویورک باید در صدر برنامه های دولتی برای کنترل جرایم اجتماعی باشد، زیرا در غیر این صورت می تواند ما را با مسائل و چالش هایی جدی روبرو کند.

تنها در شهر نیویورک در سال 2020، پلیس بیش از 1500 مورد حمله مسلحانه را گزارش نموده است که این تعداد دو برابر اندازه ثبت شده در سال 2019 میلادی است. از اوایل دهه 2000 میلادی همیشه خشونت های مسلحانه در صدر جرایم در آمریکا قرار داشته است.

براساس آمار پلیس آمریکا، از اول امسال میلادی تا 4 ژوئیه 765 مورد حمله با سلاح گرم در آمریکا گزارش شده که بیش از 885 نفر در این حوادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

فرماندار نیویورک که در یک کنفرانس خبری سخنرانی می کرد در ادامه اضافه کرد: مردم نیویورک و شهر های عظیم آمریکا این روز ها احساس امنیت نمی نمایند و این ما هستیم که باید این حس امنیت را دوباره به مردم بازگردانیم. تقریباً روزی نیست که گزارشی از درگیری های مسلحانه مخابره نشود؛ باید هر چه سریعتر فکری به حال این اوضاع کنیم.

به گفته فرماندار نیویورک، تنها در یک هفته منتهی به 4 ژوئیه 51 مورد فوتی بر اثر اصابت گلوله در این شهر گزارش شده که در مقایسه با فوتی های کرونا در مدت مشابه چند برابر بیشتر است.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت واشنگتن تا به حال خسارت های زیادی را برای مقابله با خشونت های مسلحانه نسبت به همه گیری کرونا متحمل شده است.

بنابر آمار رسمی در آمریکا، جوانان سیاه پوست 10 برابر بیشتر از سفیدپوستان قربانی جرایم مسلحانه در این کشور هستند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند با توسعه همه گیری کرونا در شهر های مختلف آمریکا آمار جنایت های مسلحانه هم رو به افزایش است. طبق گزارش های رسمی در بعضی از شهر های عظیم آمریکا این خشونت ها تا اندازه 75 درصد و گاهی بیش از آن افزایش یافته است. اما در ماه های اخیر با کنترل نسبی کرونا در آمریکا، طبق گفته مقامات رسمی این کشور، جرایم مسلحانه همچنان رو به افزایش است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تلفات جرایم مسلحانه در آمریکا بیشتر از همه گیری کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات جرایم مسلحانه در آمریکا بیشتر از همه گیری کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید