دور زمین بادوچرخه ، جهانگرد 61 ساله همچنان پا به رکاب

به گزارش وبلاگ رمزفا، این جهانگرد ایرانی 61 ساله که حدود 40 سال است دوچرخه سواری می نماید چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مهمترین انگیزه من برای ورزش مفرح دوچرخه سواری، تندرستی و اشاعه پیغام صلح و دوستی است.

دور زمین بادوچرخه ، جهانگرد 61 ساله همچنان پا به رکاب

وی با بیان اینکه همه ساله بعضی از نقاط ایران و جهان را رکاب می زنم، گفت: من احساس می کنم انسان می تواند با ورزش کردن حتی با کمترین امکانات، زندگی شاد و خوشبختی را تجربه کند و برای شاد و خوشبخت بودن به امکانات چندانی احتیاج نداریم تنها کافی است از لحظات زندگی و از داشته های خود بهترین بهره را ببریم.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه در جهانی امروز انسان بیش از پیش احتیاجمند تحرک و ورزش است، گفت: در سفرهایی که داشته ام متوجه شدم انسانها شباهت های زیادی به هم دارند و فطرت انسانها گرایش به دوستی، محبت، مهربانی و کمک به همنوع دارد و در این سفرها همه به نوعی کوشش می کردند من را کمک و کمک نمایند.

پیشکسوت دوچرخه سوار ایرانی با بیان اینکه تقریبا 95 درصد مردم جهان همانند یکدیگر زندگی می نمایند، بیان نمود: اگر خوبی ها و بدی های هر کشور را جمع کنیم نتیجه مساوی می گردد به زبانی ساده تر هیچ مکانی از مکان دیگر بهتر نیست و خداوند نعمت هایش را به طور مساوی تقسیم نموده ولی استفاده از مواهب را فرهنگ ملت ها تکریم و یا تحریم می نمایند.

وی صلح و دوستی، ورزش، تحقیق، فرهنگ آداب و رسوم، کشاورزی، دامداری، دیدن سرزمین های دیگر، یادگیری و بکار بردن زبان های زنده جهان، تبادل افکار و تجارت را از اهداف خود در سفر به دور جهان گفت.

وی که از 25 دی ماه 94 مسیرهای بندرعباس، جزیره هرمز، جزیره قشم به سمت لارستان را پیموده، پیش از ظهر امروز چهارشنبه لارستان را به مقصد جهرم، داراب، فسا، استهبان و شیراز ترک کرد.

این دوچرخه سوار نیشابوری که دو سال پیش یک هزار و 400 کیلومتر را در جنوب هند رکاب زده بود تا به امروز پیروز شده دور جهان را با گذر از31 کشور و در مدت 20 سال رکاب بزند.

صالح آبادی اهل روستای صالح آباد واقع در دو کیلومتری جنوب شهرستان نیشابور و فوق دیپلم رشته برق و آشنا به سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دور زمین بادوچرخه ، جهانگرد 61 ساله همچنان پا به رکاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور زمین بادوچرخه ، جهانگرد 61 ساله همچنان پا به رکاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید