دستاورد های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، رییس جهاد دانشگاهی درباره دستاورد ها و یافته های معاونت پژوهشی برای مقابله با بیماری کرونا شرح داد.

دستاورد های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ رمزفا، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در برنامه رادیویی گفتگوی علمی درباره دستاورد ها و یافته های کرونایی معاونت پژوهشی جهاد گفت: از زمانی که در چین این ویروس مطرح شد و این احتمال داده می شد این بیماری به ایران و سایر کشور ها سرایت کند، روش های تشخیص بیماری مورد ارزیابی نهاده شدند. بلافاصله پس از اینکه اعلام شد در ایران نیز این بیماری شیوع پیدا نموده است، این فرایند تسریع شد و کیت تشخیص در مجموعه جهاد دانشگاهی ساخته و تست شد. پس از آن نیز به پژوهشگاه پاستور برای تست نهایی ارسال شد که خوشبختانه آنجا نیز این کیت مورد تائید نهاده شد.

طیبی اضافه نمود: کیت تشخیص کرونا در حال حاضر با یاری یکی از شرکت های دانش بنیان در حال فراوری است و خدماتی که مرتبط با این کیت است توسط مجموعه پزشکی در جهاد دانشگاهی با یاری آزمایشگاه های خوبی که در اختیار دارد، صورت می گیرد. تصمیم گرفته شد بخشی از توانمندی جهاد دانشگاهی در آزمایشگاه های پژوهشگاه رویان و ابن سینا و همچنین چند واحد استانی برای تشخیص کرونا با استفاده از همین کیت ها اختصاص داده گردد که این کار با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توانایی ها و ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه محصولات شیمیایی به فراوری مواد بهداشتی و ضد عفونی نماینده اختصاص داده شده است، عنوان نمود: جهاد دانشگاهی واحد امیر کبیر که در حوزه نساجی فعالیت می نماید، بر فراوری لباس گان برای پزشکان متمرکز شدند که در این راستا تعداد زیادی لباس فراوری شد.

وی افزود: کاری نیز با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در مورد ایجاد اشتغال خانگی اجرا شده است؛ در همه استان های کشور تعداد زیادی از مشاغل خانگی، فعالیت خود را به فراوری ماسک اختصاص داده اند و به این شکل حدود سه میلیون ماسک فراوری شده است.

طیبی از وجود پارک های علم و فناوری در کرمانشاه و البرز گفت و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقدام به فراوری ماسک های N95 و پارچه های نانو می نمایند. همچنین تعدادی از شرکت های فناوری در پارک علم و فناوری البرز، به ساخت تجهیزات مشابه اقدام نموده اند. در جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر نیز دستگاه های تب سنجی را در گیت های ورودی نصب نموده اند و در حال حاضر در برخی نقاط مانند فرودگاه امام خمینی (ره) و برخی از سازمان ها نصب شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره دیگر اقدامات برای مقابله با کرونا شرح داد و ابراز کرد: در حال حاضر در حال طراحی یک سیستم خدمات رسانی برای بیماران کرونایی هستیم. دو مجموعه درمان در منزل در جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در حال همکاری هستند تا آزمایش ها در درب منازل انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستاورد های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید