بودجه 30 درصدی حق پخش تلویزیونی که نصیب ورزش نمی گردد

به گزارش وبلاگ رمزفا، در بودجه سال 1401 که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه نموده، حق پخش تلویزیونی مانند سال های گذشته دیده شده و باید در نهایت به کجا می رسد.

بودجه 30 درصدی حق پخش تلویزیونی که نصیب ورزش نمی گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ رمزفا، برنامه بودجه سال 1401 به وسیله دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در این برنامه بخش های مختلفی از بودجه دیده شده است.

نکته جالب توجه در این بودجه، دیده شدن حق پخش تلویزیونی است که طبق قانون مصوب شده باید به ورزش تعلق پیدا کند، اما برخلاف قانون این بودجه به ورزش پرداخت نمی گردد. در بودجه پیشنهادی سال 1401 آمده که درآمدهای تبلیغاتی برنامه های ورزشی صدا و سیما به خزانه داری کل کشور واریز گردد و سپس طبق قانون 30 درصد از این مبلغ در اختیار وزارت ورزش و جوانان برای یاری به فدراسیون های مربوطه و 70 درصد نیز در اختیار سازمان صدا و سیما قرار بگیرد.

این در حالی است که پرداخت حق پخش تلویزیونی در بودجه سال 1400 هم دیده شده بود. پس از ارجاع این قانون به کمیسیون تلفیق برای به توافق رسیدن پرداخت حق پخش، پیشنهاد این کمیسیون تقسیم 50 - 50 بودجه بین ورزش و صدا و سیما بود، اما سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داد 30 درصد سهم ورزش و 70 درصد سهم صدا و سیما باشد که کمیسیون تلفیق با این مسئله مخالفت کرد. حالا باز هم طبق پیشنهاد دولت، تقسیم بندی پیشنهادی 70 به 30 است و باید دید در نهایت این مبلغ چگونه به تصویب می رسد، آن هم بودجه ای که نصیب ورزش نمی گردد و مغفول می ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بودجه 30 درصدی حق پخش تلویزیونی که نصیب ورزش نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 30 درصدی حق پخش تلویزیونی که نصیب ورزش نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید