برترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه ای ، بخش اول

به گزارش وبلاگ رمزفا، جزایری همانند سنتورینی و کاپری، از جمله جزایر بسیار زیبا در دریای مدیترانه به شمار می فرایند اما گردشگران و مسافران زیادی به این جزیرا سفر می نمایند. از همین رو، اگر در پی جزایری ایده آل و در عین حال، نسبتا ناشناخته و خلوت هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

برترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه ای ، بخش اول

در این مطلب به معرفی برترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه خواهیم پرداخت.

جزیره لرینز، فرانسه

Îles de Lerins, France

چهار جزیره لرینز در خط ساحلی کنز در کشور فرانسه قرار گرفته اند. جزیره سنت مارگارت، بزرگترین جزیره این مجموعه به شمار می رود و جزیره سنت هونورات محل زندگی یک جامعه رهبانی از تاریخ 410 پس از میلاد بوده است. به مدت پانزده دقیقه، با یک قایق تفریحی می تواند به این جزیره جنگلی و غیر توسعه دست یافت.

در این جزیره، هتلی وجود ندارد و با این وجود، در سفری یک روزه، می توان لذت کافی را از آن برد. در این جزیره، رستوران های اندک و در عین حال، مجللی وجود دارند که علاوه بر چشم انداز ها زیبا، غذاهای خوشمزه و دلپذیری را ارائه می نمایند. برجسته ترین مکان جهانگردی این جزیره را می توان قلعه سلطنتی قرن هفدهمی دانست. امروزه این قلعه به عنوان یک موزه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

جزیره سیفنوس، یونان

Sifnos, Greece

یکی از جواهرات کمتر شناخته شده مجموعه جزایر سایکلاد در جنوب ایگین، جزیره سیفنوس است که در فاصله دو ساعتی از پیرائوس قرار گرفته است. این جزیره، دارای سواحل خلوتی است که جهانگردان و مسافران می توانند از آن لذت ببرند. علاوه بر این، افراد می توانند در میان خیابان های این جزیره عبور و مرور نمایند و از کنار کلیساهای کوچک عبور نمایند.

در مرکز این جزیره، یک بندرگاه کوچک قرار گرفته است که پیرامون آن نیز بار و رستوران های با نشاط قرار دارند. روستای آرتیموناس، روستایی ساکت تر و زیباتر در این جزیره به شمار می رود که مجذوب کنندهیت زیاد دارا است. روستای ماهیگیری و کوچک هرونیسوس نیز همچون دیگر منطقه ها این جزیره، در عین زیبایی، اوقات خوشی را به مهمانان و جهانگردان ارائه می نماید. برترین راه برای گشت و گذار در این جزیره، پیاده روی است. یکی از جاذبه های این جزیره، کلیسای هفت مارتیرس است که چشم انداز بسیار تماشایی را خلق نموده است.

جزیره پونزا، ایتالیا

Ponza, Italy

جزیره پونزا، جزیره کوچک و دست نخورده در دریای تیرنی به شمار می رود. این تعطیلات مکان بسیار خوبی برای ایتالیایی ها به شمار می رود که در تابستان به خارج از ایتالیا سفر نمایند. این جزیره دارای یک بندر باستانی است که به نام پورتو شناخته می گردد و بزرگترین منطقه مسکونی در این جزیره محسوب می گردد. این بندر دارای خانه های رنگینی است که در کنار یک صخره قرار گرفته است. برترین راه برای تماشای اشکال جغرافیایی زیبا و عجیب جزیره پونزا، از داخل آب های دریا است. این جزیره بسیار زیبا و تماشایی است که هر جهانگرد و مسافری را به حیرت در می آورد.

جزیره پورکورولز، فرانسه

Porquerolles, France

جزیره پروکورولز، دارای جنگل هایی متراکم، سواحلی خالی و تاکستان های بسیار زیبا است. این جزیره، یکی از سه جزیره گلدن محسوب می گردد که همچون یک دنیای جدا افتاده احساس می گردد. در این جزیره، هیچ خودرویی وجود دارند و واقعا می توان گفت که شما به درون یک دنیای متفاوت قدم خواهید گذاشت. بخش شمالی این جزیره ممکن است در فصل تعطیلات اندکی شلوغ باشد اما در فصول دیگر، می توان گفت که جهانگردان و مسافران کاملا در این جزیره راحت هستند.

در این جزیره، چندین هتل و آپارتمان وجود دارد اما در بخش غربی جزیره، یک هتل وجود دارد که دارای رستوران هایی عالی نیز است. این هتل به وسیله یک ماجراجوی ثروتمند بلژیکی ساخته شده که این جزیره را در سال 1912 میلادی برای همسرش خریده بود. او هزاران هکتار تاکستان و صدها درخت در این جزیره کاشته است. امروزه این جزیره در اختیار کشور فرانسه قرار گرفته است.

جزایر ایگادی، ایتالیا

Egadi Islands, Italy

در چند مایلی ساحل غربی سیسیلی، خلیج های فیروزه ای رنگ، راه های کوهستانی خلوت و یک زندگی آرامش بخش وجودئ دارد. این ها توصیفات سه جزیره کوچک ایگادی هستند. این جزایر ممکن است همچون جزایر ایلیان سیسیلی شناخته شده نباشد اما مجذوب کنندهیتی همچون آن ها دارد. جزیره فاویگنانا، بزرگترین و پر جمعیت ترین جزیره محسوب می گردد و جزیره لیوانزو، کوچک ترین و جزیره ماریتیمو، دور افتاده ترین جزیره به شمار می فرایند. در جزیره ماریتیمو، راه های کوهستانی و ساحلی زیادی وجود دارند که به چشم انداز ها بسیار زیبا ختم می شوند. خط ساحلی این جزیره، بسیار زیبا و مجذوب کننده هستند که در تماشای آن ها نباید شک کرد.

جزیره فورمنترا، اسپانیا

Formentera, Spain

جزیره فورمنترا، کوچک ترین جزیره مسکونی در جزایر بالیریک به شمار می رود. این جزیره دارای سواحل گسترده و آب های کم عمق است که آن را به مکان بسیار خوبی برای جهانگردان و مسافران تبدیل می نماید. لا ساوینا، جایی است که کشتی ها و قایق های تفریحی وارد می شوند. مکان های مختلف زیبا و دلنشینی در این جزیره برای صرف غذا وجود دارد. به هنگام غروب آفتاب، منتظر بسیار تماشایی در این جزیره شکل می گیرند که جهانگردان و مسافران نباید آن را از دست بدهند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "برترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه ای ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه ای ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید