اعلام آمادگی برای شناساندن فرهنگ و دیدنی های ایران به بچه ها صرب

به گزارش وبلاگ رمزفا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اعلام آمادگی برای شناساندن فرهنگ و دیدنی های ایران به بچه ها صرب مطرح شد.

اعلام آمادگی برای شناساندن فرهنگ و دیدنی های ایران به بچه ها صرب

امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان با دراگان ماریچ (Dragan Marić)، رئیس مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد ملاقات و گفت وگو و از این مرکز بازدید کرد.

در این ملاقات که روژیکا چوکوویچ، مدیر بین الملل مرکز نیز حضور داشت، رئیس مرکز با استقبال از حضور رایزن فرهنگی گفت: ایران کشوری با سابقه تاریخی زیاد است و ما مایل به توسعه همکاری های پایدار و مستمر در حوزه کودک و نوجوان با ایران هستیم. این مرکز آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری روز و هفته ایران با هدف شناساندن فرهنگ و تاریخ و دیدنی های ایران به بچه ها و نوجوانان صرب مشارکت داشته باشد.

ماریچ با اشاره به طرح های مشترک با سایر کشورها گفت: یکی از فعالیت های این مرکز، برگزاری مسابقات با همکاری کشورهای مختلف و اعزام برندگان به کشورهای دیگر است تا در مدت اقامت خود با فرهنگ و مردم آن سرزمین بیشتر آشنا شوند.

رئیس مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد آمادگی این مرکز را برای انعقاد تفاهم نامه با مراکز تخصصی کودک در ایران اعلام و از رایزن فرهنگی سفارت ایران دعوت کرد تا به کلوب فرهنگی که تا به امروز 15 کشور عضو آن هستند، بپیوندد.

او در ادامه سخنانش بیان نمود: این مرکز با تمامی مراکز بچه ها در صربستان ارتباط و همکاری دارد و از این نظر گستره وسیعی را پوشش می دهیم.

ماریچ در ادامه آمادگی مرکز برای انتشار کتاب دوستی بچه ها دو کشور را گفت و پیشنهاد داد به عنوان شروع همکاری و مقدمه برگزاری هفته کودک، برنامه ای نیم روزه در ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد) قبل از تعطیلات تابستانی مدرسه ها برای معرفی ایران در آن مرکز ترتیب داده گردد.

او در مورد هفته کودک اظهار کرد: در اختیار گذاشتن فضای مورد احتیاج، اطلاع رسانی و دعوت از رسانه ها، اطلاع رسانی به بچه ها و در اختیار گذاشتن امکانات فنی و پشتیبانی از جمله مواردی است که این مرکز آنها را به عهده خواهد گرفت.

در این ملاقات امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: از جمله موضوعات اساسی و مورد توجه رایزنی فرهنگی برنامه ریزی در حوزه کودک و نوجوان و فعالیت هایی است که به افزایش شناخت نسل تازه کمک رساند.

پورپزشک با معرفی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ایران، فعالیت های گسترده آن را مورد اشاره قرار داد و خواهان فراهم شدن زمینه انعقاد تفاهم نامه میان دو مرکز شد.

بعلاوه طرح انتشار کتاب دوستی بچه ها و برگزاری هفته فیلم کودک نیز مطرح شد که مورد استقبال رئیس مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد نهاده شد.

در ادامه این ملاقات، رایزن فرهنگی ایران از امکانات مرکز فرهنگی یاد شده بازدید کرد.

براساس آنچه در سایت مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد آمد، این مرکز یک موسسه فرهنگی است که به وسیله شهرداری شهر بلگراد در سال 1952 به عنوان خانه پیشگامان بلگراد تأسیس شد. مرکز یک موسسه معتبر با بیش از شش دهه فعالیت است. برنامه های خلاقانه، مدرن و تعاملی در مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد اجرا می گردد و مرکز کوشش می نماید پدیده ها و روندهای اجتماعی را مطابق با علایق بچه ها و جوانان دنبال کند. مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد در طول فعالیت خود، با احترام به تغییراتی که در خواسته ها و احتیاجهای مخاطبان اتفاق افتاده، کوشیده است هر آنچه را خوب بوده را حفظ و با روش های مدرن کار تکمیل کند.

مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد پلاک خورشید طلایی را برای تقدیر ویژه از افرادی که فعالیت های ارزشمندی را برای بچه ها انجام می دهند، طراحی نموده است.

منبع: همگردی

به "اعلام آمادگی برای شناساندن فرهنگ و دیدنی های ایران به بچه ها صرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی برای شناساندن فرهنگ و دیدنی های ایران به بچه ها صرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید