اسلام آباد: صلح در افغانستان به نفع پاکستان است

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از آسوشیتدپرس، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان می گوید اسلام آباد از تشدید خشونت ها در افغانستان بیمناک است حال آنکه این مسئله موجب افزایش سیل مهاجرت افغان ها به پاکستان خواهد شد.

اسلام آباد: صلح در افغانستان به نفع پاکستان است

قریشی با توجه به خروج ادعایی آمریکا و ناتو از افغانستان، ابراز امیدواری کرد در نهایت از راه مذاکره میان طرفین درگیر (طالبان و دولت کابل)، صلح در این کشور حاکم گردد.

وی با تاکید بر این موضوع که صلح در افغانستان به نفع پاکستان است؛ اضافه نمود: به کوشش های دیپلماتیک برای حصول صلح در کشور همسایه ادامه داده و از حاکمیتی که بر اساس انتخاب دموکراتیک روی کار بیاید؛ استقبال می کنیم.

با این حال، قریشی اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان را که گفته بود برای صلح افغانستان همه کار می کنیم، الا جنگ با طالبان را تکرار کرد چرا که اسلام آباد می گوید که نمی خواهد مردم کشورش را درگیر بحران کند.

از سوی دیگر، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به پاکستان هشدار داد که هزینه همسویی با طالبان بسیار سنگین خواهد بود.

وی در این باره اضافه نمود: اسلام آباد به اسم میزبان طالبان از روز زایش تا امروز می تواند نقش قابل لمس در صلح بازی کند و بدین سان به دوست قابل باور ملت افغانستان تبدیل گردد.

پیش از این، شاه محمود قریشی، گفته بود که مبادا در سفر رئیس جمهور افغانستان به آمریکا که دو روز پیش انجام شد، پاکستان مقصر ناامنی ها و کارشکنی در فرایند صلح افغانستان، جلوه داده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اسلام آباد: صلح در افغانستان به نفع پاکستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد: صلح در افغانستان به نفع پاکستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید