گزیده نظرات منتقدان درباره جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور؛ سرگرم کننده ترین فیلم سری هری پاتر

به گزارش وبلاگ رمزفا، فرانچایز جانوران شگفت انگیز با سومین قسمت خود و به عنوان مجموعه اسپین آف پیش عایدی هری پاتر ادامه دارد. نیوت اسکمندر با بازی ادی ردمین برای یک ماجراجویی کاملا تازه با متحدان تازه و قدیمی بازمی گردد و درگیری بین آلبوس دامبلدور با بازی جود لاو و گلرت گریندل والد آغاز می گردد. این اثر بعلاوه اولین فیلم با حضور مدس میکلسن در نقش گریندل والد خواهد بود که جایگزین جانی دپ شده است.

گزیده نظرات منتقدان درباره جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور؛ سرگرم کننده ترین فیلم سری هری پاتر

اکران جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور مانند بسیاری از پروژه های دیگر هالیوودی، به علت همه گیری ویروس کرونا با تأخیر قابل توجهی روبرو شد. این فیلم قرار بود در نوامبر 2021 اکران گردد اما به آوریل 2022 موکول شد. مسائل بازیگران هم مانع از ساخت به موقع این فیلم شد و هم جانی دپ و هم ازرا میلر، بازیگر نقش کریدنس باربونز، به مسائل شخصی برخوردند.

با این وجود فراوری ادامه پیدا کرد و نویسنده هری پاتر، جی کی رولینگ با همکاری استیو کلاوز فیلم نامه را نوشت و دیوید یتس با تجربه ساخت دو فیلم اول، کارگردانی پروژه را بر عهده گرفت. بیشتر فعالیت های یتس محدود به تلویزیون بریتانیا بوده است و نقاط عطف کارنامه کاری وی، ساخت آثاری مانند هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و شاهزاده دورگه و هری پاتر و یادگاران مرگ محسوب می گردد.

این فیلم همچنان به آنالیز رابطه پیچیده دامبلدور و گریندل والد در یک خط داستانی بزرگ تر و گسترده تر ادامه می دهد و در آن، جادوگران در دوران جنگ دنیای دوم قرار دارند. داستان چندین سال پس از وقایع فیلم دوم و تا حدودی در ریودوژانیروی برزیل و بخشی دیگر از آن در برلین آلمان روایت می گردد و با دخالت جادوگران در جنگ دنیای دوم همراه است. آلبوس دامبلدور با قدرت گرفتن گریندل والد، نیوت اسکمندر و دوستانش را به مأموریتی می فرستد که منجر به درگیری با ارتش گریندل والد می گردد و دامبلدور کوشش می نماید تا آن جا که می تواند به دور از جنگ و در حاشیه بماند.

حالا پس از اکران فیلم در لندن و تا فاصله چند روز مانده به اکران آن در ایالات متحده (15 آوریل)، منتقدان نشریات مختلف که فیلم را دیده اند نظرات خود را بر روی کاغذ آورده و این اثر تا اینجا امتیاز 49 را در سایت متاکریتیک به خود اختصاص داده است. با هم گزیده ای از نقدها و نظرات منتقدان و کارشناسان را آنالیز می کنیم.

گزیده نظرات منتقدان درباره فیلم جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور

برایان ترویت از یواس ای تودی

امتیاز: 75 از 100

سومین قسمت از سری پیش عایدی هری پاتر به کارگردانی دیوید یتس پر از شخصیت ها و داستان های فرعی است و چند اشتباه موجود در فیلم های قبلی را رفع می نماید (اگرچه باز هم درگیر بعضی از آن ها می گردد). در داستان شاهد تأکیدی مجدد بر موجودات جادویی و یک گرایش کاملا سیاسی نسبت به فرانچایز هستیم و فیلم به موضوعاتی دارک می پردازد و جنبه های خاصی را ارائه می دهد.

درو تیلور از پلی فهرست

امتیاز: 75 از 100

با اطمینان می توان گفت که فرانچایز جانوران شگفت انگیز بالاخره جای خود را در بین مخاطبان پیدا نموده است. این اثر سرگرم کننده ترین و مجذوب کننده ترین فیلم در این سری است و همین تعریف کافی است تا واقعا مشتاقانه منتظر قسمت بعدی آن (در صورت وجود) باشید.

کیمی رابینسون از آریزونا ریپابلیک

امتیاز: 70 از 100

این فیلم به مقدار کافی جلوه های ویژه خیره کننده و موجوداتی جالب دارد که شما را به مدت 2 ساعت و نیم سرگرم می نماید.

لی گرینبلت از اینترتینمنت

امتیاز: 67 از 100

دامبلدور در اینجا دست کم نسبت به داستان جنایات گریندل والد در سال 2018 پیشرفت هایی داشته است و زیرک تر و شیرین تر و شخصیتی منسجم تر در خط داستانی به نظر می رسد. علاوه بر این، بازیگرانی که کمتر در نمادها و داستان های فرعی آثار قبلی جای داشتند اکنون سهم بیشتری از فیلم دارند.

مویرا مک دونالد از سیاتل تایمز

امتیاز: 63 از 100

این قسمت از جانوران شگفت انگیز لحظاتی مجذوب کننده و پرانرژی دارد اما درگیر همان مشکل دو فیلم قبلی می گردد و داستانی دارد که هم خیلی پیچیده و هم نچسب است و چندان خوب روایت نمی گردد.

بن تراویس از امپایر

امتیاز: 60 از 100

اسرار دامبلدور مجذوب کنندهیت مجموعه هری پاتر را ندارد اما با سکانس های خاص و لحظات جالب خود، جنبه ای دیگر از دنیای جادوگران را ارائه می نماید.

پیتر دبروژ از ورایتی

امتیاز: 60 از 100

اسرار دامبلدور پیچیده است اما فیلم نامه (که به وسیله رولینگ و استیو کلاوز نگارش شده) متمرکزتر به نظر می رسد و خوشبختانه دنبال کردن آن بسیار آسان تر است.

ایتان اندرتون از ای فیلم

امتیاز: 60 از 100

اسرار دامبلدور برترین داستان ممکن را دارد، اگرچه بعضی از جزئیات حیاتی را برای تجسم عناصر تازه دنیای جادوگران نادیده می گیرد.

پیتر بردشاو از گاردین

امتیاز: 60 از 100

این اثر فیلمی سرگرم کننده و خوش ساخت است اما با این وجود، روایت آن، وزن و شکل خاصی ندارد.

تومریس لافلی از ای وی کلاب

امتیاز: 50 از 100

گیج کننده ترین ویژگی اسرار دامبلدور این است که هر یک از ایده های آن در رابطه با یک دیگر زائد به نظر می رسند. تعداد بی شماری شخصیت های بین المللی، دنیا های درون دنیای و ارجاعات تاریخی، سیاسی و اساطیری در این دنیا هستند اما همه آن ها یکی پس از دیگری ناپدید می شوند و به نظر می رسد که نقش های نسنجیده آن ها هرگز به طور کامل محقق نمی گردد.

تیم گرایرسون از اسکرین دیلی

امتیاز: 50 از 100

سومین قسمت از مجموعه جانوران شگفت انگیز کیفیت ساخت خوبی از نظر بصری دارد و واقعا مجذوب کننده است اما از همان نقاط ضعف دو قسمت اول رنج می برد.

ریچل لابونت از اسکرین رنت

امتیاز: 50 از 100

اسرار دامبلدور نکات مثبت و منفی را به طور یکسان در خود جای داده و یک اثر تماشایی و سرگرم کننده اما با رضایت بخشی کم است. با این حال، جادویی خاص در داستان وجود دارد و شاید این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

کیت اربلند از ایندی وایر

امتیاز: 50 از 100

اسرار دامبلدور دقیقا درگیر همان مسائل قبلی خود می گردد و ترکیبی سخت و عمدتا ناجور از مضامین بزرگسالانه و بچگانه را ارائه می دهد که به واسطه داستان های فرعی، بسیار غیرقابل درک تر شده است. فیلم شخصیت های بیش از حد زیادی دارد و لحن آن در هر نوبت به شدت از جهت اصلی خود خارج می گردد.

دن رابینز از اسلنت

امتیاز: 50 از 100

به نظر می رسد تفاوت ها و خصوصیات ظریف دنیای جادوگران در این فیلم به طور کلی نادیده گرفته شده است.

ویلیام بیبیانی از رپ

امتیاز: 44 از 100

بسیاری از داستان های فرعی اسرار دامبلدور از بین می فرایند یا به جایی نمی رسند و سکانس های خاصی درباره دسیسه های سیاسی در این فیلم گنجانده شده که گاهی باعث می گردد فیلم یتس مانند یک اثر جاسوسی به نظر برسد.

لویا گیارکی از هالیوود ریپورتر

امتیاز: 40 از 100

سومین قسمت فرانچایز نسبت به نسخه قبلی خود جزئیات حواس پرت کننده کمتری دارد اما حتی این طرح دقیق تر هم از کسل کنندگی آن نمی کاهد.

رابین کالین از تلگراف

امتیاز: 40 از 100

بسیاری از سکانس ها بیش از حد شناور و آزاد و مازاد بر الزامات طرح داستان هستند اما آن قدر برای ساخت آن ها هزینه شده که حیف است از فیلم حذف شوند.

چارلز برامسکو از پالیگان

امتیاز: 20 از 100

کوشش آشکار سازندگان برای تصحیح خطاهای قبلی به یک داستان فاجعه درباره یک مأموریت تبدیل شده است و فیلم مانند یک کشتی بدون هویت است که به سرزمین های بی فایده سفر می نماید و کورکورانه در جست وجوی یک جهت تازه پایدار است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "گزیده نظرات منتقدان درباره جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور؛ سرگرم کننده ترین فیلم سری هری پاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده نظرات منتقدان درباره جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور؛ سرگرم کننده ترین فیلم سری هری پاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید