کنایه سنگین اپل به گوشی های اندرویدی

به گزارش وبلاگ رمزفا، زومیت نوشت: اپل به هنگام معرفی A16 Bionic برای اشاره به بی رقیب بودنش گفت قوی ترین پردازنده موبایلی اندرویدی در سال 2022 از پردازنده ای که اپل در سال 2019 فراوری نموده ضعیف تر است.

کنایه سنگین اپل به گوشی های اندرویدی

دو گوشی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به عنوان نوترین پرچمداران اپل از پردازنده A16 Bionic بهره می گیرند. اپل می گوید A16 چند نسل جلوتر از رقبا است. این شرکت در مراسم Far Out برای رقبایش رجزخوانی کرد و گفت قوی ترین پردازنده موبایلی اندرویدی در سال 2022 از پردازنده سال 2019 اپل ضعیف تر است.

اپل می گوید به لطف تراشه A16، آیفون های پرو نسل نو انیمیشن های مجذوب نماینده حفره کپسولی (Dynamic Island) را به نمایش می گذارند، شارژدهی یک روزه ارائه می دهند و عکاسی محاسباتی را وارد مرحله نوی می نمایند.

واحد CPU در تراشه A16 با دو هسته پرقدرت و چهار هسته کم مصرف، 40 درصد سریع تر از رقبا است. اپل مستقیما به نام تراشه رقیب اشاره نکرده، اما احتمالاً منظورش Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام است که در پرچمداران اندرویدی از آن استفاده می گردد.

براساس گفته اپل، واحد گرافیکی در پردازنده A16 پنج هسته دارد و پهنای باند آن 50 درصد بیشتر از نسل قبل است. A16 بعلاوه از موتور عصبی 16 هسته ای با توانایی پردازش تقریباً 17 تریلیون عملیات برثانیه استفاده می نماید.

پردازنده A16 Bionic همانند Snapdragon 8+ Gen 1 مبتنی بر لیتوگرافی چهار نانومتری است. اپل می گوید استفاده از این لیتوگرافی باعث شده بتواند 16 میلیارد ترانزیستور در A16 جای دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کنایه سنگین اپل به گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه سنگین اپل به گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید