مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو

به گزارش وبلاگ رمزفا، تویوتا یاریس به عنوان خودروی شهری کم مصرف طرف دران زیادی داشت، ولی با ورود خودروهای هم کلاس با یاریس محبوبیت گذشته را از دست داد. بااین حال، در این مطلب قصد داریم به مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو بپردازیم تا ببینیم که شرایط یاریس چگونه است.

مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو

مقدمه ای بر مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی

تویوتا یاریس نسل دوم در زمان عرضهٔ خود، تقریباً بی رقیب بود و همین موضوع باعث شد که یاریس خیلی زود به عنوان یک خودروی شهری کم مصرف طرف داران زیادی را برای خود دست و پا کند.

با گذشت زمان و ورود خودروهای هم کلاس با یاریس که بعضی از آنها تا دندان مسلح هستند، عرصه بر یاریس تنگ شده است؛ به طوری که دیگر محبوبیت گذشته خود را از دست داده است. با وجود خودروهای تازه با طراحی مناسب تر و امکانات بیشتر، بازار خرید و فروش این نسل از تویوتا یاریس بسیار ضعیف شده است و دیگر کمتر کسی به خرید آن علاقه نشان می دهد.

تویوتا یاریس 1300 سی سی از نمای روبه رو

مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10

هیوندای i10 یک هاچ بک کوچک شهری است. این خودرو از طراحی ظاهری خوبی برخوردار است. چراغ های کشیده به همراه ورودی هوای بزرگ، به این خودرو چهره ای تهاجمی و اسپرت داده است. به طور کلی می توان گفت که هیوندای i10 از تمام زوایا خودروی زیباتری در مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی است. درون کابین نیز همین فرایند ادامه دارد و با کابین بسیار زیباتر هیوندای روبه رو هستیم. همه چیز در کابین این خودرو شرایط بهتری نسبت به کابین یاریس دارد و جای هیچ حرفی باقی نمی ماند.

هیوندای i10 نیز مانند تویوتا یاریس خودروی کم آپشنی است. با این حال، از امکاناتی که در هیوندای i10 وجود دارد و در یاریس دیده نمی گردد می توان به چراغ روز اشاره نمود. در بحث ایمنی نیز هیوندای i10 همچون یاریس از 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو بهره می برد. برخلاف یاریس، هیوندای علاوه بر سیستم های ترمز ABS و EBD به سیستم کنترل الکترونیک پایداری (ESC) و ترمزهای عقب دیسکی مجهز است.

در بحث پیشرانه و قوای فنی، هیوندای i10 به یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 86 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور را دارد. در حالی که پیشرانه به کاررفته در تویوتا یاریس یک موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر است که می تواند 84 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

جعبه دنده به کاررفته در تویوتا یاریس یک جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک است، در حالی که هیوندای i10 به یک جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز است. هر دو خودرو نیز دیفرانسیل جلو هستند. شتاب صفر تا 100 در هیوندای 13.8 ثانیه و در یاریس 11.5 ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز هر دو خودرو عملکرد مشابه ای خواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم مطلبمقایسه هیوندای i10 با خودروهای هم رده را هم در بلاگ وبلاگ رمزفا بخوانید

نمای داخلی تویوتا یاریس 1300 سی سی

مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با کیا پیکانتو

کیا پیکانتو خودرویی کوچک شهری است که اولین نسل آن در سال 2004 معرفی گردید. در حال حاضر، کیا پیکانتو در سومین نسل خود حضور دارد. البته در مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با کیا پیکانتو، خودروی موردنظر ما نسل دوم پیکانتو است که در سال 2013 وارد بازار ایران شد و تا سال 2017 روی خط فراوری قرار داشت.

کیا پیکانتو باتوجه به کلاسی که در آن قرار می گیرد از طراحی و ظاهر خوبی برخوردار است. با ورود به کابین پیکانتو متوجه تفاوت آن با یاریس خواهید شد. متریال به کاررفته در کابین اگرچه کیفیت زیادی نسبت به محصولات لوکس کیا ندارد، ولی به لطف طراحی مناسب کابین و داشبورد، رضایت بخش به نظر می رسد و از این نظر بر یاریس رجحان دارد.

در بحث تجهیزات ایمنی و رفاهی کیا پیکانتو در مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی خودروی مجهزتری است و از آپشن های اضافه تری مانند سانروف برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM و سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESP بهره می برد.

کیا پیکانتو به پیشرانه 4 سیلندر 1.2لیتری مجهز است که قادر است 85 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. در حالی که پیشرانه به کاررفته در تویوتا یاریس یک موتور 1.3لیتری 4 سیلندر است که می تواند 84 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

جعبه دنده به کاررفته در تویوتا یاریس یک جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک است، در حالی که کیا پیکانتو به یک جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز است. شتاب صفر تا 100 هر دو خودرو مشابه هم و 11.5ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز هر دو خودرو تقریباً عملکرد یکسانی دارند.

پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه کیا پیکانتو با میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی تویوتا یاریس 1300 سی سی

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ رمزفا، از آخرین قیمت آگهی های خریدوفروش تویوتا یاریس 1300 سی سی آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید