فرایندهای خدمات رسانی به زائران شناسایی و تدوین گردد

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به اینکه دوره کلی گویی و عبارات مبهم در ارائه خدمات به زائران گذشته و احتیاج به برنامه ریزی تعیین داریم، گفت: لذا باید فرایندهای خدمت رسانی به زائران شناسایی و به صورت چک فهرست آماده گردد.

فرایندهای خدمات رسانی به زائران شناسایی و تدوین گردد

سیدعبدالله ارجائی در جلسه کارگروه خدمات شهری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار برگزار گردید، اضافه نمود: نکته کلیدی و راهبردی که باید به آن در خدمات رسانی به زائران توجه کرد، معین کردن فرایندهای خدمت رسانی است.

وی اضافه نمود: بر این اساس باید معین گردد که از ابتدای ورود زائر به مشهد تا زمان خروج چه اقداماتی باید انجام و فرایند آن نیز معلوم باشد. به طور مثال اگر قرار است 300 خدمت به زائران ارائه گردد، فرایند خدمت، چک فهرست ارزیابی اقدامات، زمان و دستگاه متولی هر خدمت معین باشد و یک بار برای همواره تکلیف همه روش گردد. در طول زمان نیز اگر احتیاج به تغییر و یا اصلاح بود می توان این کار را انجام داد.

شهردار مشهد با بیان اینکه در تدوین فرایندها و شناسایی خدمات مورد احتیاج زائران نباید چیزی از قلم بیفتد، اظهار کرد: ما در ارائه خدمات به زائران همه چیز را خوب می بینیم اما چون مانند زنجیر حلقه های متعددی دارد، اگر در زمان اجرا یک حلقه را نبینیم، زنجیره خدمات از هم گسسته می گردد؛ لذا احتیاج است کارگروهی در ستاد خدمات سفر تشکیل و فرایندها یک به یک معین گردد.

ارجائی در ادامه به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای برپایی تورهای مشهدگردی اشاره و گفت: ما آمادگی کامل داریم و از آن حمایت خواهیم کرد اما به شرطی که در این زمینه شاهد نوآوری باشیم.

وی بر زیباسازی ورودی های شهر مشهد تاکید نمود و گفت: شهرداری های منطقه ها هفت، 10، 12 و... به موضوع زیباسازی ورودی های شهر اهتمام ویژه داشته باشند زیرا ورودی های شهر در نوروز سال جاری باید با سال های گذشته متفاوت باشد و در این راه پلیس راه نیز به شهرداری یاری کند.

شهردار مشهد توضیح داد: یکی از مواردی که نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی هم بر آن تاکید دارند، راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم میوه و تره بار در اطراف حرم مطهر است که اگر هیچ بخشی نیست که به آن ورود پیدا کند، شهرداری آمادگی انجام این کار را دارد. شهردار منطقه ثامن با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بنشینند و برای این موضوع تصمیم مناسبی بگیرند.

ارجائی به برطرف کمبود پارکینگ بافت پیرامونی حرم مطهر در ایام انتهای سال اشاره و تاکید نمود: شهرداری منطقه ثامن هر زمین خالی را که به شهرداری یا مالک خصوصی تعلق دارد، در ایام نوروز با دریافت مجوز از دادستان با حفظ مالکیت تبدیل به پارکینگ موقت برای استفاده زائران نمایند.

وی اضافه نمود: بعلاوه در طرح تازه نوسازی بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر روی بعضی از زمین ها کاربری پارکینگ گذاشته شده که حداقل 2 زمین به عنوان پارکینگ فعال گردد.

شهردار مشهد با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در بافت مرکزی و سایر نقاط شهر گفت: سرویس بهداشتی موضوع بسیار مهمی است که معتقدم باید به عنوان یکی از سرفصل های مهم کارگروه ملی زیارت قرار داده گردد. طرح هایی را معاونت خدمات شهری شهرداری در نظر دارد که پیشنهاد می دهم در جلسه ای مورد آنالیز قرار بگیرد.

ارجائی اضافه نمود: در مجموع باید تعداد سرویس های بهداشتی ثابت و سیار را در سطح شهر مشهد افزایش دهیم.

وی به موضوع گرم خانه ها نیز اشاره و گفت: هر دستگاهی که برای افزایش گرمخانه ها در شهر ورود پیدا کند، شهرداری مشارکت و از آن حمایت خواهد نمود.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در شهر گفت: جلسه ای با دادستان برگزار و این موضوع مشخص تکلیف گردد و اگر نیروی انتظامی نمی تواند و یا منعی دارد، به شهرداری مجوز داده گردد تا آن ها را از سطح شهر جمع آوری کند زیرا برای شهر زشت است خودروی فرسوده رها شده در آن باشد.

ارجائی در مورد مباحث ترافیکی مرتبط با ایام انتهای سال و نوروز اظهار کرد: برای تدوین طرح ترافیکی ویژه انتها سال آن هم با تمرکز بر تسهیل عبور و مرور و نه فقط مسدود کردن راه ها در هسته مرکزی شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر، معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با هماهنگی پلیس راهور و فرمانداری کمیته ای تشکیل دهد و پس از تدوین و تایید زمینه اطلاع رسانی ملی آن نیز فراهم گردد تا زائران هنگام ورود به مشهد سردرگم نشوند.

وی به موضوع کمبود نانوایی در بافت پیرامونی حرم مطهر اشاره و گفت: شهرداری آمادگی دارد برای احداث20 باب نانوایی از افرادی که در بافت پیرامونی حرم مطهر تمایل دارند در ملک خود نانوایی ثابت ایجاد نمایند عوارض تجاری دریافت نکند.

شهردار مشهد با بیان اینکه عملیات عمرانی در 2 محدوده از شهر باید طی ماه های به جامانده از سال جاری شبانه روزی گردد، توضیح داد: بر این اساس پروژه های عمرانی در حال اجرای منطقه ثامن و پیشخوان انتهاه مسافربری امام رضا(ع) باید به صورت شبانه روزی انجام تا کار تا انتها سال جمع گردد، نباید پروژه عمرانی در منطقه ثامن و یا انتهاه راه مردم را گرفته باشد.

ارجائی در پاسخ به درخواست سه زبانه شدن تابلوهای مبادی ورودی مشهد، هسته مرکزی شهر و... گفت: برای این کار کارگروهی تشکیل و ابعاد و پراکندگی اجرای طرح معین گردد و معلوم گردد که عمق شعاعی نصب تابلوها به سه زبان از حرم مطهر به سایر نقاط شهر چه اندازه باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد وی اضافه نمود: در مجموع آمادگی سه زبانه کردن تابلوهای شهر مشهد را داریم اما باید اندازه و ابعاد کار معین گردد.

شهردار مشهد در پاسخ به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای برگزاری هفته های فرهنگی سایر شهرها در مشهد نیز گفت: از برگزاری هفته های فرهنگی شهرهای خراسان رضوی استقبال می کنیم و آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرایندهای خدمات رسانی به زائران شناسایی و تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایندهای خدمات رسانی به زائران شناسایی و تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید