عسکری: حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: حذف ارز دولتی نیازمند ایجاد سازوکارها و زیرساخت های ضروری است و مقام های تصمیم گیرنده کشور باید در این حوزه نظر یکسان داشته باشند و در کف جامعه نیز فضای اقناعی ایجاد گردد.

عسکری: حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(یکشنبه 22 اسفندماه) کمیسیون متبوع خود، گفت:دستور کار اول نشست امروز کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به موضوع ارز ترجیحی اختصاص پیدا نموده بود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است و باید حذف گردد اما شرط مهم آن مراقبت و توجه به معیشت مردم است، مطرح نمود: البته حذف ارز دولتی نیازمند ایجاد سازوکارها و زیرساخت های ضروری است و مقام های تصمیم گیرنده کشور باید در این حوزه نظر یکسان داشته باشند و در کف جامعه نیز فضای اقناعی ایجاد گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید اطمینان داشته باشند که در جریان حذف ارز ترجیحی زیان نمی بینند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی در حوزه محصولات کشاورزی باید نقشه راهی را در زمینه ارز ترجیحی تهیه کند و طی هفته آینده مباحث را به کمیسیون کشاورزی ارائه نماید.

وی با بیان اینکه دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مورد صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بود، توضیح داد: متاسفانه طی سال های گذشته از فرصت های به وجود آمده برای تصاحب سهم بیشتر از بازار صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه به خوبی عمل ننموده ایم.

عسکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور روسیه اعلام نموده است که به محصولات کشاورزی ایران نیازدارد، مطرح نمود: فردا (دوشنبه 23 اسفندماه) کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولین تراز اول اجرایی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در مورد اتخاذ تدابیر مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه نشستی را برگزار می نماید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "عسکری: حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسکری: حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید