زلفی گل: بودجه تعمیر و تجهیز در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ رمزفا، وزیر علوم از اختصاص ردیف بودجه و تجهیزات به دانشگاه ها تا 6 ماه اطلاع داد و گفت: قرار شده تا 6 ماه مبالغی در ردیف بودجه و تجهیزات، در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد تا برای بازسازی امکانات رفاهی هزینه گردد.

زلفی گل: بودجه تعمیر و تجهیز در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ رمزفا، محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در دوازدهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مؤسسه های پژوهشی و پارک های علم و فناوری، تاکید نمود: رؤسای دانشگاه ها و معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها بستر را برای حضوری شدن دانشگاه ها آماده نمایند و خوابگاه ها، سلف سرویس ها و اماکن ورزشی را در صورت احتیاج به تعمیرات بازسازی نمایند.

وی توضیح داد: رؤسای دانشگاه ها از مدیران بودجه و تشکیلات دانشگاه خود بخواهند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراجعه نمایند، چرا که هماهنگ شده تا 6 ماه مبالغی در ردیف بودجه و تجهیزات، در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد تا دانشگاه ها برای بازسازی و تعمیر امکانات رفاهی به کار گیرند تا اگر دانشگاه ها به صورت حضوری بازگشایی شدند، مسئله ای برای پذیرایی از دانشجویان نباشد.

به گفته وزیر علوم، با رایزنی که انجام دادیم، مقرر شد اعتباری را هم به صندوق رفاه دانشجویان اختصاص دهند. خواهش من از رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم این است که از دانشگاه ها برای بازسازی، تعمیر خوابگاه ها و سلف سرویس ها حمایت نمایند تا دانشگاه ها بتوانند از امکانات صندوق رفاه استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها بحث دیپلماسی علمی را با مرجعیت علمی در کنار هم ببینید، گفت: دیپلماسی علمی را به گونه ای جهت دهی کنید تا به مرجعیت علمی منجر گردد و باید سعی کنیم این دو را تلفیقی داشته باشیم تا اثر هم افزایی آن ها را که منجر به مرجعیت علمی می گردد، ببینیم. در واقع برای اینکه دیپلماسی علمی به یاری دیپلماسی سیاسی کشور بیاید، باید از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کنیم، برای یاری به دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان حتماً باید برنامه های مدون و قابل اجرایی داشته باشیم.

زلفی گل با بیان اینکه حدود 30 درصد برون داده های علمی کشور ما با مشارکت بین المللی است، اضافه نمود: در شرایطی که رؤسای دانشگاه های ما باید تمام بودجه دانشگاه را صرف حقوق نمایند، علی رغم این محدودیت ها باید به خدمت دانشگاهیان دست مریزاد گفت.

وزیر علوم به راه چاره های تقویت دیپلماسی علمی اشاره نمود و اضافه نمود: برای جواب این سوال احتیاج است که علاوه بر مطالعه تطبیقی ملی، مطالعه تطبیقی فرا ملی هم انجام گردد و ضروری است که دکتر سالار آملی، معاون بین الملل وزارت علوم فهرست دانشگاه هایی که در این زمینه پیروز عمل کردند را احصا نمایند تا در اختیار سایر دانشگاه ها قرار گیرد.

به گفته وی، باید مطالعات تطبیقی ملی و فراملی انجام داده و ببینم سایر کشور ها در زمینه تقویت دیپلماسی علمی چکار نموده اند تا دیپلماسی علمی را قوی نمایند، باید یاد بگیریم، ما که تافته جدا بافته از جهان نیستم، باید از تجربیات جهان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وزیر علوم در خاتمه خاطر نشان کرد: باید بدانیم دیپلماسی علمی در چه عرصه هایی ممکن است، باید آن عرصه ها را احصاء نموده و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و می توانیم آن را بومی نموده و بر اساس امکانات خودمان از آن استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زلفی گل: بودجه تعمیر و تجهیز در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلفی گل: بودجه تعمیر و تجهیز در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید