جواهرات سلطنتی پرتغال پس از 227 سال به نمایش گذاشته شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، مردم از موزه گنج سلطنتی پرتغال که به تازگی افتتاح شده است، بازدید می نمایند، جایی که جواهرات سلطنتی پرتغال در لیسبون به نمایش گذاشته شده است.

جواهرات سلطنتی پرتغال پس از 227 سال به نمایش گذاشته شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، 227 سال طول کشید، اما جواهرات سلطنتی خیره نماینده پرتغال خاتمه در یک اتاق بزرگ در داخل کاخ سلطنتی ناتمام این کشور به نمایش گذاشته شد.

کاخ آجودا مشرف به منطقه تاریخی بلم مرکز آخرین سلسله سلطنتی پرتغال بود که با تبدیل شدن کشور به جمهوری در سال 1910، دوران پادشاهی به خاتمه رسید.

خوزه آلبرتو ریبیرو، مدیر کاخ و موزه نو آن، گفت: پس از زلزله و سونامی وحشتناک لیسبون در سال 1755، خانواده سلطنتی تصمیم گرفتند به اینجا نقل مکان نمایند، زیرا از رودخانه دور بود و کمتر مستعد فعالیت های لرزه ای بود.

بخش غربی کاخ سلطنتی که اکنون موزه گنج سلطنتی را در خود جای داده است، به علت تغییر رژیم و کمبود بودجه، بیش از دو قرن ناتمام مانده بود. در نهایت در سال 2021 با هزینه 31 میلیون یورو تکمیل شد.

مردم پرتغال در نهایت اجازه یافتند مجموعه گنجینه سلطنتی بزرگ را ببینند، بیش از 1000 مورد مربوط به قرن هفدهم تا بیستم، از جمله قطعات که با سنگ های قیمتی پوشیده شده بودند. تا این هفته، این گنجینه ها در سراسر کشور پرتغال پراکنده بودند و عموماً از دید عموم خارج بودند. بعضی از آن ها اکنون برای اولین بار به نمایش گذاشته شده اند.

جنتیله گوویا، بازنشسته 65 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: من سال ها منتظر افتتاح موزه بودم، زیرا واقعاً به این گنج علاقه مند هستم. این شگفت انگیز است.

در این نمایشگاه تاج ها، عصا، نشان ها و مدال ها، با تکه های طلا و الماس هایی از برزیل، که زمانی مستعمره بزرگ این کشور کوچک اروپایی بود، وجود دارد. این مجموعه قیمتی ندارد ارزش بعضی از اقلام هر کدام بیش از یک میلیون یورو است، بنابراین امنیت در موزه فوق العاده سخت است.

ریبیرو گفت: کاخ آجودا مکان ایده آلی برای این موزه بود، زیرا بخشی از مجموعه قبلاً در اینجا نگهداری می شد. این موزه یکی از بزرگترین در نوع خود در دنیا پر از دوربین های نظارتی است.

بازدیدنمایندگان از دو در با پوشش زرهی وارد می شوند که هر یک پنج تن وزن دارند و تمام آثار موجود در مجموعه پشت شیشه های ضد گلوله قرار دارند. اقدامات امنیتی نشان می دهد که این مجموعه چقدر استثنایی است.

منبع: فرارو

به "جواهرات سلطنتی پرتغال پس از 227 سال به نمایش گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواهرات سلطنتی پرتغال پس از 227 سال به نمایش گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید