این افکار سمی زندگی شما را نابود می نمایند

به گزارش وبلاگ رمزفا، تابه حال به نشخوار فکری مبتلا شده اید؟ اصلا می دانید نشخوار فکری چیست و با فکر و جسمتان چه کار می نماید؟

این افکار سمی زندگی شما را نابود می نمایند

بسیاری از افراد در طول زندگی به نشخوار فکری دچار می شوند و گاهی یک مسئله بسیار ساده را آنقدر در فکر دوره می نمایند که تبدیل به یک چالش بزرگ و آزاردهنده می گردد. در این مطلب از وبلاگ رمزفا به آنالیز نشخوار فکری در افراد می پردازیم.

نشخوار فکری در افراد

اگر احساس می کنید که به نشخوار فکری مبتلا هستید و زندگی شما تحت تاثیر آن قرار گرفته است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تعریف نشخوار فکری

برترین تعریف از نشخوار فکری این است که فکر کردن به یک مسئله، تا حدی که برای فرد بسیار آزاردهنده و دردناک گردد، نشخوار فکری نامیده می گردد.

دلایل نشخوار فکری چیست؟

نشخوار فکری به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و عموما کسانی که یکی از این دلایل را تجربه نموده اند، با این حالت روبه رو می شوند. مهم ترین دلایل نشخوار فکری موارد زیر هستند:

سابقه ترومای روحی یا ضربه جسمی نشخوار فکری در افراد

عموما کسانی که ضربه و ترومای روحی و جسمی را تجربه اند بیش از دیگران به نشخوار فکری می شوند. در واقع می توان گفت، مسائل روحی منجر به این حالت و فکر کردن مداوم به پیشامدها می شوند.

وجود عوامل استرس زایی که قابل کنترل نیستند

بسیاری از اتفاقات در زندگی هرکسی وجود دارد که قابل کنترل نیستند اما حجمی از فکرهای ناخوشایند و منفی را به فرد منتقل می نمایند. این مورد در اتفاقاتی مانند بیکاری، ناامنی شغلی، ناامنی اجتماعی، گرانی و غیره بروز می نمایند.

عدم موفقیت در انجام کارها

یکی دیگر از عمده ترین دلایل نشخوار فکری عدم موفقیت در کارهاست. بیشتر افرادی که در انجام یک کار یا فعالیت شکست می خورند یا در سطح مورد نظر خود در آن موفقیتی به دست نمی آورند، به نشخوار فکری دچار می شوند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلبعواقب خطرناک بی توجهی به زنان سر بزنید.

کمال گرایی

یکی دیگر از علل به وجود آورنده نشخوار فکری کمالگرایی است. افرادی که به شدت کمالگرا هستند و در هر چیزی ایده آل ترین حالت را می خواهند، بیش از دیگران به نشخوار فکری مبتلا می شوند. این افراد به طور مداوم به چرایی کم کاری، کند جلو رفتن کارها یا درست انجام نشدن آن ها فکر می نمایند. این کار در حالت های شدید، به یک خستگی روحی و فروپاشی روانی منجر می گردد که گاهی فرد را درمانده می نماید.

عزت نفس پایین

عزت نفس پایین از دیگر عواملی است که نشخوار فکری را در دیگران به وجود آورده یا آن را تقویت می نماید. کسانی که عزت نفس پایینی دارند و درباره ارزشمندی خود دچار تردید هستند، دائما کارهای خود را مرور می نمایند و در ادامه گاهی به سرزنش خودشان هم مشغول می شوند.

راه های کاهش نشخوار فکری

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم، نشخوار فکری اتفاقی است که روند زندگی طبیعی شما را با اختلال روبرو می نماید و آرامش روانی تان راه به خطر می اندازد. بنابراین بهتر است پیش از شدت گرفتن این افکار و ایجاد فروپاشی روحی، راهکارهای کاهش آن را اجرایی کنید.

یادآوری این موضوع که این اتفاق اتفاق افتاده و تمام شده یا غیر واقعی است

هر زمان که به نشخوار فکری روی آوردید، به خودتان یادآوری کنید که این افکار غیراقعی یا تمام شده هستند. در این شرایط خودتان را به کار دیگری که احتیاج به تمرکز دارد مشغول کنید. از آنجایی که مغز به طور طبیعی قادر به انجام دو فعالیت با تمرکز بالا نیست، شما را از افکار مزاحم دور می نماید. در این جهت و برای رهایی از نشخوار فکری می توانید به تمرین های فکر آگاهی و مدیتیشن روی آورید.

نوشتن همه افکار روی کاغذ

یک بار برای همواره تمام افکار مزاحم و نشخوار فکری خودتان را روی کاغذ پیاده کنید. خجالت نکشید و هر چیزی را که به فکرتان می آید یادداشت کنید. حتی اگر احساس ترس، اضطراب و استرس داشتید این کار را ادامه دهید و در جایی که احساساتتان تحریک شد، گریه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عواقب خطرناک بی توجهی به زنان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این افکار سمی زندگی شما را نابود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افکار سمی زندگی شما را نابود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید