آمادگی دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ رمزفا، رئیس دانشگاه پیغام نور با اشاره به لغو کلاس های حضوری بسیاری از دانشگاه ها برای حفظ سلامتی دانشجویان، آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها را اعلام نمود.

آمادگی دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ رمزفا، محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیغام نور با عنوان اینکه این دانشگاه رتبه نخست آموزش مجازی کشور را دارد و از زیرساخت های غنی در حوزه آموزش الکترونیک برخوردار است، گفت: این دانشگاه می تواند خدمات آموزش الکترونیکی خود را به 12 هزار دانشجو به طور همزمان ارائه کند.

وی به اهتمام ویژه در تامین توسعه فناوری های الکترونیکی طی دو سال اخیر اشاره نمود و اضافه نمود: آموزش ترکیبی رویکرد جدید آموزشی دانشگاه پیغام نور طی چند سال اخیر است و این دانشگاه با استفاده از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی (ترکیبی) توانسته است باارائه خدمات آموزشی حضوری و الکترونیکی ضمن فراهم آوردن امکان تحصیل برای همگان، میزان رضایتمندی دانشجویان را نیز افزایش دهد.

رییس دانشگاه پیغام نور با عنوان اینکه رویکرد آموزش ترکیبی امروزه در بسیاری از دانشگاه های مجازی جهان مورد تاکید قرار گرفته است، توضیح داد: دانشگاه پیغام نور با داشتن ظرفیت های آموزش حضوری مانند کلاسها، آزمایشگاه ها، و... در سراسر کشور به شکل مطلوبی می تواند با استفاده از این امکانات در قالب رویکرد آموزش ترکیبی (حضوری -الکترونیکی) خدمات آموزشی مناسبی به دانشجویان ارائه دهد.

زمانی تعداد دروس الکترونیکی کارشناسی در هر نیمسال را 2 هزار و 280 عنوان، تعداد کل گروه های درسی الکترونیکی ارائه شده در هر نیمسال را 3 هزار و 600 گروه درسی، تعداد کل دانشجویان تحت پوشش آموزش الکترونیکی در هر نیمسال را حدود 50 هزار دانشجو و تعداد کل مدرسان الکترونیکی در هر نیمسال را 1200 استاد مطرح کرد.

رئیس دانشگاه پیغام نور همچنین از افزایش سهم آزمون های الکترونیکی در این دانشگاه اطلاع داد و افزود: در حال حاضر 604 هزار و 196 نفر آزمون الکترونیکی در 507 مرکز داخل و خارج از کشور دانشگاه پیغام نور برگزار می گردد.

وی در انتها یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی و امکان شیوع ویروس کرونا، کلیه دانشجویان دانشگاه پیغام نور از آموزش الکترونیکی برخوردار شده اند و این دانشگاه آمادگی دارد به درخواست دیگر دانشگاه ها نیز مبنی بر برگزاری کلاس های الکترونیکی رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمادگی دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید