حسین ملاقاسمی درگذشت

به گزارش وبلاگ رمزفا، حسین ملاقاسمی (ابراهیمیان) سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره دنیا در سال 1957 و بازیگر سابق سینما که به علت بیماری سرطان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شده بود، لحظاتی پیش در سن 90 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حسین ملاقاسمی درگذشت

ملاقاسمی متولد سال 1311 و از همدوره ای دنیا پهلوان تختی بود که در مسابقات دنیای کشتی آزاد در سال 1957 در استانبول ترکیه پیروز به کسب مدال نقره دنیا شد، وی سپس به رشته کشتی فرنگی آمد و در رقابت های دنیای سال های 1961 و 1962 در ژاپن و آمریکا برای ایران به میدان رفت، اما پیروز به کسب مدال نشد. وی بعلاوه در دو المپیک 1960 و 1964 برای ایران کشتی گرفت.

وی در سال های بعد به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شد و در جریان بازی های آسیایی 1974 تهران که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 8 مدال طلا به وسیله علی آبادی، تورانیان، یداللهی، دلیریان، قنبری، کریمی، مشتاقی و فیلابی و یک نقره نظافت دوست، مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد، راهنمایی تیم ملی را بر عهده داشت. وی بعلاوه سابقه عضویت در شورای فنی کشتی فرنگی را دارد.

ملاقاسمی بعلاوه از سال 1345 وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم های سینمایی قبل و بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت که مورد توجه نهاده شد.

دایی او محمود ملاقاسمی نیز اولین مدال آور تاریخ کشتی ایران در بازی های المپیک (1952 هلسینکی) است.

منبع: فرارو

به "حسین ملاقاسمی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین ملاقاسمی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید